2015. március 22., vasárnap

Egy kis statisztika: Ménez szerepe, és az akciógólok

 A tegnapi meccs után két dolog jutott az eszembe. Vajon hol állna ez a csapat Ménez nélkül, illetve hány gólt szerezhettünk kidolgozott akcióból. Ezeket vizsgáltam meg.
Ménez éppen egy büntetőt értékesít - hol állnánk ezek nélkül?

Hogy ez a hol állna a csapat Ménez nélkül természetesen kicsit túlzó, mert egy csapatjátékról beszélünk, és nélküle is szereztünk volna még gólokat biztosan. Viszont egyértelmű, hogy fontosabb láncszeme a csapatnak, mint Ibra volt az utolsó bajnoki címünk idényének az évében.

Mit is mértem? Megnéztem, hogy hogy alakultak volna azok a mérkőzések, amelyeken Ménez gólt lőtt, vagy gólpasszt adott, ha ezeket levonjuk. Azt nem számoltam bele, amikor az ő kulcspassza is kellett a támadás építésénél. Ezek alapján 23 pontunk lenne. A 18. és 19. Cesenának, illetve Cagliarinak csak 21-21 pontja van, viszont tegnap épp az utóbbival játszottunk, ahol Ménez a két gólja mellé egy gólpasszt is kiosztott, ezért elmondható, hogy a francia nélkül „kikaptunk volna”. Tehát a szárdok mögött a kieső helyen állnánk!
Jeremy, a zseni

Kíváncsi voltam arra is, hogy a 41 gólunkból hány esett akcióból. Azt számoltam akciógólnak, ami nem büntetőből, pontrúgásból, vagy közvetlen utóbbi után esett. Ezek szerint 25 gólunk van akcióból, ami 61%. Jónak nem mondható, de annyira nem is rossz, mint amire számítottam.

Viszont kicsit a számok mögé nézve: a 25 akciógólból 12, tehát durván a fele az első 9 fordulóban esett! Az utolsó 19 meccsünkön – tehát pont játszottunk mindenkivel egyszer - 13 (!) gólt szereztünk akcióból. 
Nézzük pozitívan: legalább a pontrúgások jól mennek

Arra ki sem térek, hogy ebből a 25 akciógólból mennyi esett valóban kidolgozott akcióból. Ha valakinek van kedve, utánanézhet.


Szavazzatok! Hol állna a csapat a francia támadó nélkül?



*Sajnos a szavazó nem igazán kedveli az ékezeteket, ha problémás így az értelmezés, klikk az "eredmény"-re ott normálisan megjeleníti. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése